Saturday, February 27, 2010

UMNO BERSAMA ASPIRASI

Selama ini Umno menafikan mereka terlibat dalam Pilihanraya Kampus. Namun kini kita ada bukti nyata yang Umno sememangnya terlibat dalam membantu calon-calon Pro-Aspirasi.

Surat yang ditandatangani oleh Pengerusi Perhubungan Umno Johor, Ghani Othman ini jelas membuktikan penglibatan mereka. Dalam masa yang sama Naib Canselor Universiti Tun Hussien Onn, Noh Dalimin menjadi ejen kepada mereka.

Aparat-aparat dalam pentadbiran UTHM yang diketuai oleh Noh ini jelas mempergunakan kedudukan mereka untuk menafikan Mahasiswa mendapat peluang yang adil dalam pilihanraya.

Saya boleh menganggap Bajet Jentera Aspirasi yang dikeluarkan Umno ini umpama rasuah kerana selama ini Universiti seluruh negara menolak penglibatan parti Politik dalam pilihanraya kampus.

Malah mana-mana calon atau mahasiswa yang didapati menerima bantuan dari parti Politik akan dikenakan tindakan tatatertib. Sumber kewangan mereka juga hendaklah dari pihak Univeristi bukan dari parti Politik.

Tindakan UTHM menerima wang ini jelas membuktikan bahawa pengurusannya adalah alat Umno, dan Pilihanraya yang diadakan adalah tercemar. Sekiranya pemilihan dibuat, maka secara automatik semua calon Pro-Aspirasi yang menang dianggap kalah dan tidak layak untuk menjadi wakil pelajar kerana mengunakan duit haram dan rasuah untuk berkempen.

Umno bukan sahaja memberikan sumber kewangan tetapi turut terlibat melatih calon-calon aspirasi melalui siri-siri kem latihan dan membuat pemilihan untuk disenarai pendekkan oleh Universiti.

Dalam hal ini saya mengesyorkan agar Mahasiswa dan tenaga pengajar di UTHM mendesak Noh meletakan jawatan kerana beliau tidak layak duduk disitu lagi. Semua calon Pro-Mahasiswa juga boleh menyaman tindakan Noh ini.

Saya cabar dia untuk bertanding sebagai calon Umno dalam Pilihanraya akan datang.

Sumber: Laman Blog Ketua Pemuda PAS Johor, Khairul Faizi Ahmad Kamil : http://minda-kembara.com

Ehsan http://syukran.wordpress.com/2010/01/28/bukti-umno-terlibat-pilihanraya-kampus-nc-uthm-perlu-letak-jawatan/

No comments:

Post a Comment